Sayfalar

26 Nisan 2009 Pazar

bebelere balooooooon


kafam attiği zaman bazen cocuklugumu dusunurum. cunku o zaman hemen sakinlesebilirsiniz. tabii cocuklugunuz kucuk emrah veya kemalettin tugcu hikaye kahramanlariyla bi ortaklik teskil etmiyorsa. simdi de oyle bi andayim hemen gozumu kapattim ve aklima bilegimize annemizin iki kere dugum attigi harbiden 'ucan' ucan balonlar geldi. bu balonlarin simdi esi benzeri dunya uzerinde yok. genelde renkleri pembe, mor tonlarinda olup sanki uzerine karadut sosu dokulmus dondurma goruntusu vardi. patladiginda da o sos kismi buzusup garip bi hal alirdi. yaa bu balonlari gorunce benim agzimin suyu akardi sanki dev bir dondurma alip beni ucuracak gibi gelirdi bana. ama simdi bu balonlarin yerini ucmayan, genelde disney karakterlerinin oldugu, tipasini acip pos biyikli baloncu amcalarin tukurukleriyle sisen ve sistiklerinde tipi bir cocugu korkutacak duzeyde korkunc karakterlere donusen tweety, scooby doo gibi abuk balonlar var. sen de sisme kadinin cocuk versiyonu, ben diyiim yuzmeyi bilmeyen 40 yasindaki amcalarin taktigi can simidi.

bir de aklima gelen bi sey varki bunu gizli gizli yapmayan yoktur herhalde. o telefon evde kimse yokken veya derin uykudayken alinir ve 166 cevrilirdi . bizim telefon kirmizi ve ahizeli oldugu icin ben bu plani gunduz evde kimse yokken yapardim cunku o rakamlari cevirmek bayaa bi gurultu cikarirdi. o masallar kendimizden gecilerek dinlenir ve adile nasitin babaannemiz olmasi icin dua edilirdi. benim gozumun onune hep soyle bi goruntu gelirdi. adile teyze bi odada oturmus elinde mikrofon masal anlatiyo . biraz saftim anlayacaginiz. simdi bu hat var mi bilmiyorum ama varsa bence mutlaka her cocuk bunu yasamali.

burda oyle 80ler de cocuk olmak geyigi yapmicam. o maillerden ööö gelmisti bi araa. ama bu ayrintilara hic rastlamadim uzun zamandir.hatirlamak cok kiyak olduuu:)

Hiç yorum yok: