Sayfalar

22 Haziran 2012 Cuma

Miami ve Araba

   Miami hem mesafelerin uzak olusundan, hem havanin sicak olmasindan, hem de butun sehrin bataklik uzerine kuruldugu icin altyapinin metroya elverissiz olmasindan dolayi arabasiz yasanmayacak tek en buyuk Amerika sehridir. Bir evde iki kisi yasiyorsniz iki araba sart. Ben geldigim ilk 6 ay arabasizdim ve evde su kalmadiginda gidip alamiyordum.
   Amerikada araba sahibi olmak cok zor degil. Ikinci el veya kiralama secenekleri var. Ornegin 3 sene icin arabayi kiraliyorsunuz aylik belirli bir miktar para oduyorsunuz 3 sene sonunda arabayi satin alabilirsiniz, geri verebilirsiniz veya  geri verip yeni model arabayla devam edebilirsiniz. Uzun sureli kalmayi dusunmeyenler icin en ideal yontem bu gibi geliyor bana. Cunku arabayi satin aldiginizda satmak zaman alabilir veya ikinci el aldiginizda cok fazla sorun cikarabiliyor.
   Ilk uc senemde kiralama sayesinde bir beetle kullanma sansim oldu. Eger biraz araba merakiniz varsa istediginiz arabayi bu sekilde kiralayip doya doya kullanabilirsiniz. Ilk arabamdan hevesimi alip artik ekonomik dusunmek gerek diyerek simdi daha makul bir araba kullaniyorum. Herkesin kendine gore sebepleri, hevesleri vardir. Bu yuzden almak, kiralamak size kalmis.
   Yasadikca ogrenilen bir gercekte Miami'den biraz daha kuzeye gittiginizde oralardaki araba kiralayan veya satan magazalarin aylik odemelerde daha uygun fiyatlar sundugudur.

Not : Trafikte bu kadar cok arabanin olmasi cok fazla kaza olmasina ve gunun hic olmayacak saatlerinde trafigin tikanmasina sebep olmaktadir.  Hic alisilmayacak bir diger Miami gercegi.



  
 

Hiç yorum yok: